جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۵:۱۸

با هدف مطالعات فنی، علمی و اکتشافی؛
مدیریت اکتشاف و نفت خزر تفاهمنامه همکاری امضا کردند

باشگاه خبری فراساحل: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر با هدف انجام مطالعات فنی، علمی و اکتشافی تفاهمنامه همکاری امضا کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و محسن دلاویز؛ مدیرعامل شرکت نفت خزر، روز گذشته (۲۲ مهرماه)، در سالن همایش ساختمان مدیریت اکتشاف، تفاهمنامه همکاری فنی، علمی و اکتشافی امضا کردند. سید صالح هندی در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به همکاری‌‌های گذشته شرکت نفت خزر و مدیریت اکتشاف گفت: تقسیم بندی شرکت‌‌ها و مدیریت‌‌ها در شرکت ملی نفت نه به معنای عملکرد مستقل بلکه برای شناسایی بهتر صورت گرفته است از این رو عملکرد این شرکت‌‌ها باید یکپارچه مدیریت شود چرا که زنجیره ارزش قابل تفکیک نیست. وی با اشاره به تلاش مدیریت اکتشاف برای همکاری با شرکت‌‌های عملیاتی اکتشافی و بهره برداری، گفت: همواره در هر منطقه ای که عملیات اکتشافی از سوی مدیریت اکتشاف صورت گرفته، اولین نهادی که در جریان قرارداشته است، شرکت بهره بردار حاضر در منطقه بوده است. هندی حضور مدیریت جدید در نفت خزر را عاملی برای تقویت روابط مدیریت اکتشاف و شرکت نفت خزر دانست و گفت: این همکاری برای دوران حاضر بسیار ضروری است چرا که مدیریت اکتشاف چندین مأموریت مشترک با نفت خزر دارد که باید زودتر آغاز شود.

تدوین برنامه اکتشافی بخش دریایی و خشکی خزر

وی برنامه‌‌های مشترک با نفت خزر را تشریح کرد و گفت: شورای عالی اکتشاف به عنوان بالاترین نظام حاکمیتی در وزارت نفت در حوزه اکتشاف، تکلیف کرده است که برنامه اکتشاف بخش دریایی و خشکی خزر برای برنامه ششم توسعه کشور هرچه سریعتر تدوین و تصویب شود که بر این اساس باید یک کارگروه مشترک بین دو طرف ایجاد شود. وی توضیح داد: مزیت تشکیل کارگروه مشترک بین مدیریت اکتشاف و نفت خزر این است که برنامه‌‌ها به صورت ۵ ساله مصوب ‌‌می‌شوند و پس از تصویب شورای عالی اکتشاف دیگر نیاز به رجوع به هیئت مدیره شرکت نفت برای تصویب نیست که این کار به تسریع عملیات کمک ‌‌می‌کند. وی به امضای MoU‌‌های مختلف از سوی وزیر نفت با لوک اویل روسیه برای اکتشافات مشترک در حوزه دریای خزر در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: مسئولیت تنظیم ابعاد فعالیت (Scope of work) در یکی از این MoU‌‌ها بر عهده مدیریت اکتشاف با همکاری شرکت نفت خزر است و پیش بینی ‌‌می‌شود طی مدت ۳ ماه به قرارداد با لوک اویل بیانجامد. هندی افزود: MoU دیگر نیز به امضا رسیده که مسئولیت آن برعهده شرکت نفت خزر است که با همکاری مدیریت اکتشاف فعالیت‌‌های آن انجام خواهد شد.

ضرروت توسعه فعالیت‌‌های اکتشافی در شمال کشور

وی به اهمیت توسعه فعالیت‌‌های اکتشافی در استان‌‌های شمال و شمال شرق ایران و تأکید وزیر نفت بر این موضوع اشاره کرد و گفت: با توجه به فاصله زیاد شمال و شمال شرق ایران از جنوب کشور، به لحاظ استراتژیک باید فعالیت‌‌های اکتشافی در این منطقه تقویت شود که از جمله طرح‌‌های در دست ‌‌می‌توان به طرح کپه داغ غربی و لزوم حفر یک چاه در این منطقه اشاره کرد. محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم عملکرد یکپارچه شرکت‌‌ها و مدیریت‌‌های شرکت ملی نفت ایران گفت: عملکرد یکپارچه ‌‌می‌تواند با تعامل موثر شرکت‌‌ها و مدیریت‌‌ها ایجاد شود و این تفاهمنامه اخیر و اجرایی شدن آن ‌‌می‌تواند به مطالعات بیشتر در حوزه خزر بیانجامد. وی تفاهمنامه امضا شده را بر سه محور برشمرد و گفت: برنامه اکتشافی ۵ ساله حوزه دریایی و خشکی خزر، همکاری در زمینه تفاهمنامه‌‌های امضا شده با روسیه و برنامه اکتشافی دشت گرگان محورهای این تفاهمنامه هستند. دلاویز با بیان اینکه این تفاهمنامه ثمرات خوبی برای شرکت نفت خزر دارد گفت: بر اساس این تفاهمنامه زیر خط ۲۰ درصد کل حوزه دریایی و خشکی خزر مورد مطالعه قرار ‌‌می‌گیرد. مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به اهمیت این شرکت برای کشور گفت: در مدیریت جدید ساختارهای شرکت به ویژه در حوزه اداری و مالی اصلاح شده و قراردادهای سنواتی مورد بازنگری قرار گرفته است. وی همچنین به مذاکرات برای جذب سرمایه و توسعه شرکت نفت خزر اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مذاکرات به زودی به نتیجه برسد و نتایج آن را شاهد باشیم.



  کد خبر : 4614
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :